Uncontaminated gjentok fjorårets suksess

zoomArbeid, Innsikt

Etter en suksessfull lansering i fjor høst, var motekunstfestivalen Uncontaminated Oslo Fashion Art Festival tilbake med et nytt og utvidet program.

Hilde Pettersen Reljin og Rita Mostrøm Larsen

Hilde Pettersen Reljin og Rita Mostrøm Larsen, Noione

Uncontaminated har som mål å skape en ny, internasjonal arena for mote og kunst i Norge. Festivalen er i regi av Hilde Pettersen Reljin og Rita Mostrøm Larsen fra den kreative plattformen Noione. De ønsker å være med på å bygge opp den kulturelle merkevaren Norge på en nyskapende og relevant måte, på tvers av fagfelt, medium eller landegrenser.

– Programmet er fantastisk. Vi har utvidet, og gått fra to dager i fjor, til tre dager i år. Vi har fått med veldig relevante kunstnere til Oslo, og vi er stolte av å kunne presentere en veldig internasjonal gruppe her, forteller Reljin og Larsen fra Noione.

Zoom Grafisk sto for trykk av kunstkatalogen

Motekunstfestivalen samarbeidet med næringslivet

Festivalen har hatt fokus på å samarbeide med næringslivet, fremfor å søke statlige eller andre støtteordnigner.

– Skjæringspunktet mellom mote, kunst og teknologi er en arena for mange innovative samarbeid. Helt fra oppstart har vi hatt fokus på partnerskap, ikke sponsorer. Våre samarbeidspartnere har gitt oss frie tøyler til å kuratere festivalen helt fritt, uten noen form for innblanding. Isteden har vi valgt å samarbeide med flere av dem, fordi de produserer verktøy som benyttes i mange kreative yrker, uttaler Reljin.

Zoom Grafisk har fra oppstarten av vært med som samarbeidspartner av festivalen. Vi er stolte over å støtte et slikt arrangement, som bidrar til økt kulturelt mangfold og kreativitet. At arrangementet er åpent for alle, med sentral beliggenhet i Oslo, gjør også at man treffer et større og uensartet publikum.

Vi er spente på fortsettelsen i årene fremover og ønsker Noione lykke til videre med det kreative arbeidet.